zpCUbhkAlqAxZqsAqVw3Z_Q0I18 Sumber Perkongsian Ilmu ©: Rahsia Untuk Mudagoogle0d30047a50102498.html

Khamis, 5 Jun 2014

Rahsia Untuk Muda





Tip-tip Anti Penuaan:
          Terdapat banyak perkara dan aktiviti yang boleh mengakibatkan dan pemulihan dan peningkatan kualiti kulit kita untuk menjadi lebih remaja. Ada pelbagai faktor penentu yang menggalakan pertumbuhan sell kulit remaja yang akan menjadi semulajadi dengan prosess tertentu. Pelbagai produk dan penyelidikan telah dilakukan dan usaha telah dijalankan untuk mencari beberapa formula keremajaan kulit kita. Tetapi apakah sebenar yag harus kita lakukan tanpa melakukan pembaziran. Sebenarnya untuk menjaga dan memulihkan keremajaan kulit sebenarnya 80% yang perlu digunakan adalah bahan semulajadi. Terdapat lebih daripada 180 bahan semula jadi yang disahkan dengan ujikaji makmal membuktikan bahan semulajadi ini berpotensi memanjangkan umur sesorang.
           Perubahan yang dramatik didalam perubahan keremajaan rupa kulit seseorang boleh dilihat kepada perokok tegar yang berhenti merokok dalam tempoh sekurang-kurangnya 9 bulan. Proses yang serupa ini berbeza terhadap sesorang perokok dengan seorang perokok yang lain. Ini termasuklah perubahan kimia yang berlaku seperti detokfikasi serta menukar diet.
             Terdapat sumber-sumber semulajadi yang banyak mempengaruhi perubahan dan keremajaan kulit sesorang itu. Pelbagai sumber semulajadi telah dikaji boleh menyumbangkan kepada pemulihan dan keremajaan kulit, keanjalan serta kesihatan kulit kita.

Pertama, mari kita melihat dengan lebih dekat apa yang berlaku kepada kulit anda apabila anda berhenti merokok ....

Pembalikan Umur kesan daripada berhenti menghisap rokok secara Dramatik
         Dalam satu kajian yang diterbitkan oleh  Skinmed pada tahun 2010, yang bertajuk " Berhenti Merokok Memerajakan Kulit". Keputusan daripada projek printis "Berhenti Merokok" di Milan Italy, Penyelidik menilai 64 sampel wanita yang merokok dan juga berhenti merokok dalam tempoh 9 bulan, yang dijalanka pleh pakar Dermatologi, pakar pemakanan dan juga pakar psikologi. Setiap peserta diberikan skor klinikal untuk mengukur setiap beberapa kriteria kulit dan rupa. Kulit perserta dinilai berdasarkan kehadiran garisan-garisan, vaskular dan pigmentasi, keanjalan kecerahan dan tekstur kulit. Dengan sukatan ini kemudiannya digunakan untuk menetukan umur biologi kulit. Pada awal kajian didapati bahawa umur biologi purata peserta adalah 9 tahun lebih tua daripada kronologis mereka. Yang menjadi peliknya selepas 9 bulan mereka behenti merokok, pengurangan purata umur biologi kulit adalah 13 tahun.
                 Jika kita berhenti merokok membolehkan tindakbalas terbalik prosess penuan dengan angaran sebanyak 13 tahun, cuba anda banyangkan jika kita tidak merokok langsung. Kaedah prosess terbalik ini mengeluarkan fluorida, fruktosa yang tinggi, minyak hidrogenasi dan beribu-ribu prosess yang lain untuk menjadi kulit lebih remaja.

Bahan Asli dari kumpulan A yang menjadi keremajaan kulit.
               Beberapa kajian klinikal telah dilakukan untuk menentukan nilai sebatian semula jadi dalam meningkatkan tanda-tanda penuaan, termasuk yang berikut:


Aloe Vera:
Satu kajian pada 2009, di kalangan wanita yang di terbitkan didalam majalah Annals Of Dermatology, mendapati bahawa pengambilan harian di antara 1.2 dan 3.6 gram aloe vera gell diambil setiap hari selama 90 hari, dapat mengurangkan kedutan dengan ketara serta menambah baik keanjalan  pada kulit pada wanita sihat pada umur 45 tahun.


Pine Bark :
Dalam jurnal Hand Mix, telah didapati bahawa pengunaan 40mg atau 100mg kulit kayu pain maritim digunakan setiap hari selama 12 minggu akan memberi kesan yang baik pada muka



Chocolate: (bukan Cadbury ye)
Kajian yang di lakukan pada 2006 di kalangan wanita yang di siarkan dalam jurnal pemakanan, didapati bahawa pengambilan jangka panjang flavanol yang tinggi koko menyediakan PhotoProtection terhadap UV yang di sebabkan oleh kemerahan (erythema) dan juga memperbaiki kulit.




Teh Hijau:
Dalam kajian 2005 dikalangan wanita, yang di terbitkan dalam jurnal Dermatologi Pembedahan, mendapati bahawa kombinasi topikal dan suplemen teh hijau menyebabkan peningkatan dalam keanjalan kulit selepas pendedahan kepada cahaya utraungu



Campuran Multi-Nutrien:
Pada tahun 2004, satu kajian yang di siarkan dalam jurnal Rawatan Dermatologi mendapati bahawa campuran pelbagai nutrien vitamin C, vitamin E, karotenoid, slenium, zink asid amino dan glycosaminoglycans, ekstrak bluebery dan juga Pycnogenol adalah baik dan mengurangkan tabda-tanda penenuan di kalangan wanita dari 43 - 73 tahuin selepas hanya 6 minggu rawatan. Campuran pelbagai nutrien protein marin, alfa, asid lipoik, ekstrak kulit kayu pain, vitamin dan juga meniral adalah selamat dan berkesan dalam rawatan penenuan. Campuran nutrien soya, protein polisakarida, ekstrak dari teh putih, biji anggur dan juga tomato, Vitamin C dan E serta zink dan ekstrak chamomile boleh memperbaiki penuan kulit di kalangan wanita selepas menopus selapas digunakan selama 6 bulan



Tiada ulasan: