zpCUbhkAlqAxZqsAqVw3Z_Q0I18 Sumber Perkongsian Ilmu ©: Lagi Pendapat Tun Mahathir tentang MH370google0d30047a50102498.html

Selasa, 20 Mei 2014

Lagi Pendapat Tun Mahathir tentang MH370



Assalamuaikum, kali ini admin nak post apa yang di ceritakan oleh Tun Mahathir tentang MH370 . artikel di tulis didalam bahasa inggeris , jadi admin tukar ke bahasa Malayasia untuk senang bagi orang paham

BOEING TECHNOLOGY – WHAT GOES UP MUST COME DOWN/apa yang naik pasti akan turun


1. Apa yang naik mesti turun . Kapal terbang boleh naik dan kekal untuk jangka masa yang lama . Tetapi mereka mesti turun akhirnya. Mereka boleh mendarat dengan selamat atau mereka boleh kemalangan. Tetapi pada hari ini kapal terbang bukan sahaja hilang. walaupun mempunyai  semua sistem-sistem komunikasi yang berkuasa , radio dan pengesanan satelit dan kamera tanpa filem yang beroperasi hampir selama-lamanya dan mempunyai kapasiti simpanan yang besar .

2. Saya menulis tentang pelumpuhan sistem komunikasi MH370 dan juga isyarat GPS. Sistem ini mesti telah dilumpuhkan atau lain menara yang boleh boleh dipanggil pesawat. GPS juga mesti telah dilumpuhkan atau lain penerbangan MH370 akan telah dikesan oleh satelit yang biasanya menyediakan data pada semua penerbangan komersial, termasuk data kepada lokasi , jenis pesawat , nombor penerbangan, lapangan terbang berlepas dan destinasi. Tetapi data yang ada seolah-olah tidak ada. Pesawat itu hanya hilang seolah-olah dari semua skrin .

3. MH370 adalah pesawat Boeing 777. Ia dibina dan dilengkapi oleh Boeing. Semua komunikasi dan peralatan GPS mesti telah dipasang oleh Boeing. Jika mereka gagal atau telah dilumpuhkan Boeing mesti tahu bagaimana ia boleh dilakukan . Sesungguhnya Boeing akan memastikan bahawa mereka tidak boleh dengan mudah dilumpuhkan kerana mereka adalah penting untuk keselamatan dan operasi pesawat.

4. Satu carian di Internet mendedahkan bahawa pada tahun 2006 Boeing menerima paten Amerika Syarikat untuk satu sistem yang , apabila diaktifkan, membuang semua kawalan dari juruterbang untuk kembali menjadi sebuah pesawat komersial secara automatik ke lokasi pendaratan yang telah ditetapkan .(Auto Pilot)

. 5 Artikel Flightglobal.com oleh John Croft, datelined Washington DC ( 1 Disember 2006 ) lagi yang disebut "The autopilot  ' akan diaktifkan - sama ada dengan juruterbang, oleh "sesuatu" , atau walaupun dari jauh melalui radio atau satelit pautan oleh agensi-agensi kerajaan seperti agensi Perisikan Pusat , jika pengganas cuba untuk mendapatkan kawalan bilik kokpit penerbangan ".

6. Jelas Boeing dan agensi-agensi tertentu mempunyai keupayaan untuk mengambil alih "kawalan tidak terganggu" daripada kapal terbang komersial yang MH370 B777 adalah benar.

7. Bolehkah ia tidak dibawa oleh  juruterbang MH370 hilang kawalan pesawat mereka selepas seseorang secara langsung atau dari jauh diaktifkan peralatan bagi penyitaan kawalan pesawat. 

8. Ia hanya membuang masa dan wang untuk mencari serpihan atau licin minyak atau mendengar untuk "ping" dari kotak hitam. Ini adalah kemungkinan besar bukan kemalangan biasa selepas bahan api telah habis. Pesawat itu adalah berada disuatu tempat, mungkin tanpa tanda MAS. 

9. Boeing perlu menjelaskan mengenai apa yang dipanggil anti-keganasan sistem auto-pilot ini. Saya tidak boleh bayangkan juruterbang membuat pendaratan lembut di laut bergelora dan kemudian secara senyap-senyap lemas dengan pesawat. 

10. Seseorang  menyembunyikan sesuatu. Ia tidak adil kerana MAS dan Malaysia perlu dipersalahkan. 

11. Untuk sebab-sebab tertentu yang media tidak akan mencetak apa-apa yang melibatkan Boeing atau CIA. Saya harap pembaca saya akan membaca ini.

Dipetik daripada laman web Tun Dr Mahathir : Mantan PM Malaysia

Tiada ulasan: